Budowa zespołu

Twój biznes i jego przyszłość leżą w rękach ludzi, których zatrudniasz”.

Akio Morita

Jeśli Twoim celem jest rozwój biznesu, nie zrobisz tego w pojedynkę. Musisz znaleźć ludzi, z którymi wspólnie zbudujesz Twoją firmę. Znalezienie odpowiednich osób oraz zbudowanie wzajemnego szacunku i zaufania to prawdziwe wyzwanie. Jeśli wykonasz tę pracę na początku, przezwyciężysz trudności, które w biznesie zdarzają się zawsze.

Szkolenie z budowy zespołu nauczy Cię jak dobierać konkretnych ludzi do współpracy; jak oceniać ich kompetencje i umiejętnie wdrażać nowe osoby do pracy.

Zdobędziesz cenne narzędzia, które zastosujesz jako lider i manager. Dowiesz się jak panować nad współpracownikami, jak motywować zespół i ustalać wspólne cele. Na podstawie swojego własnego doświadczania jako przełożonej i jako pracownika wskażę różne błędy w postępowaniu obydwu stron i możliwości ich wyeliminowania.

Ze szkolenia:

Drescode czyni cuda

„Nie wierzę ludziom, którzy twierdzą, że ubranie nie jest ważne”.

Miuccia Prada

Dziś trudno zbudować solidną firmę bez własnej marki i wizerunku. Jednym z ważniejszych elementów wizerunku i reputacji małej jak również wielkiej firmy jest dress code.

Już 100 lat temu amerykański aktor Will Rogers powiedział: „Nigdy nie ma drugiej szansy, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie”. Od tamtego czasu nic się nie zmieniło. Mimo, że ubiór nie określa cech osoby, to (szczególnie w świecie biznesu) ważne jest, aby robić dobre wrażenie.

Warto pamiętać, że przestrzeganie kodeksu ubioru (wymaganego przy różnych okazjach) w życiu i biznesie jest przede wszystkim wyrazem szacunku wobec innych. Strój jest również odzwierciedleniem statusu społecznego i sukcesu.

Obecnie wiele firm nie określa już przepisów dotyczących strojów służbowych, a za adekwatne uznaje się zupełnie inne standardy odzieży. Z tego powodu to pracownik lub partner biznesowy odpowiada za swój wygląd, który określa na podstawie niewypowiedzianych reguł.

Jeśli chcesz poznać zasady dress code lub wprowadzić w swojej firmie reguły dotyczące stroju, to szkolenie jest dla Ciebie.

Dzięki szkoleniu:

Jak radzić sobie ze stresem?

„Najlepszą bronią przeciwko stresowi jest umiejętność wyboru jednej myśli ponad inną”.

William James

Rytm współczesnego życia jest taki, że nawet najbardziej spokojna w swej naturze osoba odczuwa od czasu do czasu presję. Stres to specyficzna reakcja naszego organizmu na (często nagłe) sytuacje. Stres może wynikać z bezsenności, intensywnych okresów pracy, ciągłą presją lub traumatycznym wydarzeniem. Niestety dla wielu osób stres stał się stanem przewlekłym, który może poważnie zagrozić psychice i zdrowiu fizycznemu.

Na szczęście można zrobić wiele, aby zmniejszyć stres do minimalnego poziomu. Przynosi to ogromne korzyści dla naszego samopoczucia psychofizycznego.

Kobiety w biznesie

Motywacja

„Potrzeba jest motorem ludzkich działań; tworzy napięcie, które nas porusza. Motywacja to napięcie, które jest zaspokajane przez działanie, a zatem jest źródłem działania”.

D. Benusiglio

W życiu osobistym i zawodowym ludzie stawiają sobie cele chcą uzyskiwać określone rezultaty. Źródłem każdego zachowania jest potrzeba, która wywołuje motywację. Motywacja wyzwala energię, która popycha ludzi do działania. Badanie ludzkich motywacji to poszukiwanie powodów, które kierują ich działaniami.

Sprzedaż

"Celem sprzedaży jest pomoc drugiej osobie”.

Brian Tracy

Sprzedajemy nieustannie. W życiu codziennym, w relacjach ze znajomymi, rodziną i przyjaciółmi. Sprzedajemy nasz punkt widzenia, pomysły lub rozwiązania. Sprzedaż jest częścią życia – nie tylko sprzedawców.

Dobry sprzedawca, powinien rozumieć, jakiego rodzaju klienta ma przed sobą. Wszystko po to, aby dostosować rozmowę do osobowości klienta. Dobry handlowiec powinien używać jasnych komunikatów, potrafi zadawać właściwe pytania i przede wszystkim słucha klientów.

Na szkoleniu:

  • nauczysz się efektywnych technik sprzedażowych;
  • nauczysz się reagować na różne sytuacje w procesie sprzedaży;
  • wykreujesz własne rozwiązania bez schematów i nauki „na pamięć”;
  • podniesiesz kompetencje sprzedażowe;
  • poznasz przyczyny braku efektywności w Twojej sprzedaży.

Szkolenia dla kadry managerskiej

"Największym liderem niekoniecznie jest ten, który robi największe rzeczy. Największym liderem jest ten, który prowadzi ludzi do robienia największych rzeczy". 

Ronald Reagan

Bycie dobrym managerem to nie tylko dbanie o zespół ludzi, którymi zarządzasz. To również zdolność utrzymywania motywacji u pracowników, aby osiągać cele firmy. Nowoczesne kierowanie opiera się przede wszystkim o świadomość wspólnych celów, zaangażowanie, empatię, komunikację, przewidywanie problemów i elastyczność działań.

Dobra atmosfera w organizacji (i w zespole) sprawia, że pracownicy chętnie wykonują swoje obowiązki, zwiększają wyniki pracy i budują organizację razem z Tobą, nie szukając rozwoju nigdzie indziej.

Dzięki szkoleniu:

Szkolenia integracyjne

„Jedność to siła…kiedy pojawia się praca zespołowa i współpraca, można osiągnąć wspaniale rzeczy”.

Mattie Stepanek

Obecnie firmy na całym świecie borykają się z problemem wzmożonej rotacji pracowników. Ludzie poszukują nowych możliwości rozwoju zawodowego i atrakcyjnych miejsc pracy. W związku z tym budowanie marki pracodawcy zaczyna odgrywać wiodącą rolę. Wśród wielu sposobów poprawiających atmosferę w organizacjach są wydarzenia i szkolenia integracyjne.

Dobrze zorganizowane wydarzenia integracyjne poprawiają więzi i relacje pracowników, polepsza się jakość komunikacji w zespole, wzrasta produktywność i kreatywność. Zadowoleni pracownicy są bardziej skuteczni, szybciej rozwiązują konflikty, a co za tym idzie – pojawiają się konkretne sukcesy biznesowe.

Dzięki szkoleniom integracyjnym Twoi pracownicy:

Techniki negocjacji

„Udane negocjacje to suma wielu małych porozumień”.

Dominick Misino

Mówi się, że niektórzy ludzie urodzili się, by być negocjatorami i że to właśnie oni zawierają najlepsze transakcje biznesowe. Coś w tym jest!

Skutecznego negocjowania można się nauczyć. Wystarczy wiedzieć, co działa, a co nie oraz jak i kiedy zastosować różne narzędzia negocjacyjne. Negocjacje to wymiana. Korzystna wymiana zachodzi wtedy, gdy obie strony dadzą wartość i mają poczucie, że nie zostały wykorzystane. Trudność polega na zrozumieniu drugiej strony i wpłynięciu na jej decyzje w taki sposób, aby wybrała (w jej interesie) TWOJE rozwiązanie. Efektywne negocjacje tworzą pomost między wiedzą a wynikami i oznaczają lepszą rentowność Twojej firmy.

Dzięki szkoleniu:

Techniki sprzedażowe na trzech poziomach

 „Prawdziwą sztuką sprzedaży jest udzielać klientom odpowiedzi na pytania, których wcale nie zadali”.

Maciej Kielan

Efektywna sprzedaż, to nie są magiczne sztuczki. Efektywna sprzedaż, to sztuka słuchania i zadawania właściwych pytań. Bycie sprzedawcą wymaga interakcji z ludźmi, z których każdy ma inne doświadczenia oraz inny styl komunikacji. Twoim zadaniem jest ich wysłuchać – nie tylko po to, aby słyszeć. Po to, aby rozumieć.

Dzięki szkoleniu:

  • poznasz i przećwiczysz zaawansowane techniki sprzedażowe;
  • zwiększysz własny potencjał i samoocenę;
  • poprawisz umiejętności sprzedażowe;
  • poznasz naturalne sposoby na efektywną sprzedaż;
  • odkryjesz swoją umiejętność aktywnego słuchania;
  • podniesiesz kompetencje sprzedażowe.

Typologia osobowości

„Lepiej się nie zmieniać, niż stać się kimś, w kim nie rozpoznamy siebie”.

Christopher W. Gortner

Najstarszym prekursorem badań osobowości był Hipokrates. Zdefiniował cztery typy osobowe: melancholik, choleryk, flegmatyk, optymista. Dziś tych typów wyróżniono znacznie więcej. Wiemy też dużo więcej o ich cechach. Wiedza na temat ludzkich temperamentów i stylów myślenia pozwala na lepszą komunikację międzyludzką. To dzięki właściwej komunikacji ludzie osiągają sukcesy w życiu osobistym i zawodowym.

Podczas szkolenia dowiesz się:

Work - life balance

„Nie można już dziś, postrzegać życia zawodowego i prywatnego jako dwóch, niezwiązanych ze sobą sfer”.

Jeff Bezos

Droga do równowagi między życiem zawodowym, a prywatnym bywa bardzo długa. Badania pokazują że wiele osób nie może przestać pracować nawet na wakacjach. Równowaga między życiem zawodowym, a prywatnym to sytuacja, w której życie zawodowe i życie prywatne wzajemnie się kompensują.

Zarządzanie osobą w czasie

Sztuka delegowania zadań jest jedną z kluczowych umiejętności, jaką każdy przedsiębiorca musi opanować”.

Richard Branson

Kierowanie instytucją, firmą czy zespołem nie może być skuteczne bez właściwej organizacji pracy i delegowania zadań. Dzięki delegowaniu menedżerowie są wolni od rutynowych (bieżących) spraw i mają czas na rozwiązywanie trudniejszych problemów.

Są liderzy, którzy nie dotykają żadnej pracy własnymi rękami, a jedynie mówią innym, co mają robić. W takich przypadkach dochodzi często do absurdów, bo managerowie są ciągle niezadowoleni z wykonanej pracy i ją poprawiają. W efekcie zarówno menedżer, jak i jego podwładny marnują czas.

Jest też inna skrajność. Kiedy lider woli nie delegować swoich obowiązków i większość pracy wykonuje sam. Prowadzi to do tego, że pracownicy mogą być praktycznie nieaktywni. A lider staje się przepracowany.

Obydwie sytuacja są niezdrowe dla całej organizacji.

Podczas szkolenia nauczysz się:

Zarządzanie sobą w czasie

„Organizacja czasu wymaga od ciebie trzech S: samodyscypliny, samorozwoju i samokontroli”.

Brian Tracy

Coraz bardziej rozpowszechnia się przekonanie, że nie ma już czasu na nic – ani na poświęcenie go sobie, ani  –  tym bardziej  –  innym. Większość osób jest przeświadczona, że tylko te minuty i godziny, których nie mamy do dyspozycji,  mogą cokolwiek zmienić.

Możesz zdecydować się na wojnę z czasem, której i tak nie wygrasz, albo… wykorzystać go na swoją korzyść. Czas może być Twoim sprzymierzeńcem. Wykorzystaj go właściwie, aby Twoje życie nabrało odpowiedniego rytmu. Nie marnuj żadnej sekundy.

Dzięki szkoleniu:

Zarządzanie zespołem

„Nawet najlepszym ludziom potrzebne jest świetne kierownictwo”.

Richard Branson

Dobry manager powinien wiedzieć, jak pozytywnie zarządzać współpracownikami, jak rozwijać w nich poczucie odpowiedzialności i podnosić ich umiejętności zawodowe. Tylko zmotywowani i proaktywni współpracownicy stają się cennym zasobem do osiągania celów firmy.

Każdy zespół składa się z grupy ludzi o osobistych i specyficznych umiejętnościach i osobowościach. Ich działania, interakcje i relacje powinny zbiegać się w kierunku osiągnięcia określonego i wspólnego celu.

Dzięki szkoleniu poznasz sposoby efektywnego zarządzania zespołem, rozwijania ich umiejętności, motywowania, komunikacji oraz delegowania zadań.

Dzięki szkoleniu: